maanantai 2. helmikuuta 2009

Tämän mukaan tekee vaikka vatsalihaksia

Sanottakoon Jipusta mitä tahansa, niin Tuonelan koivut kuulostaa ihan törkeän paljon paremmalta hänen esittämänään kuin Kotiteollisuuden. En yleensä koe tarpeelliseksi mainita sanaa "sovitus" muuten kuin teologisessa mielessä, mutta kyllä sillä sovituksella on sitten iso merkitys! Olen tänä iltana muodostanut eli lainannut mieheltäni kahden kappaleen (toinen on Minä olen) perusteella mielipiteeni Kotiteollisuuden musiikista: hienoa, mutta ne säälittävät sovitukset latistavat hyvät melodiat ja sanat. *hevimusiikin ääntä ja ilmakitaraa tähän havainnollistamaan ajatus*

Palaan takaisin huudattamaan Jipun versiota kovalla tutkimussuunnitelmani taustalla.

(Hieman noloa kuunnella Katri Ylanderin Mansikkamäkeä ja liikuttua kauheasti. Onneksi on mies, joka vaatii heti sanallista ihailua maalaamalleen dinosaurukselle.)

5 kommenttia:

Ronja kirjoitti...

Tuo on kyllä hieno sukunimi tuo Ylander. Äännän sen joskus [wailændəɹ], niin kuin se ihminen olisi kotoisin Y-landistä. Yymaahan ei päästetä asumaan ketään, jolla ei ole Y-kromosomia. Paradoksaalista sinänsä, että tyypin etunimi on Katri.

Anonyymi kirjoitti...

Kerran jossain tv-chatissä juontaja äänsi Ylander-nimen säännönmukaisesti "Jalander", jopa lukiessaan viestiä jonka sisältö oli jotakuinkin: "Miksi luet Ylanderin Jalanderiksi?" Siis "Jalanderin Jalanderiksi"...

En tiedä, miksi tiedän tämän.

Anonyymi kirjoitti...

Tuli vielä mieleen: olen niitä ihmisiä, jotka häpeämättömästi voivat sanoa pitävänsä cover-versioista enemmän kuin alkuperäisesityksistä. (Joidenkin mielestä se on yksinkertaisesti väärin.) Esim. Leonard Cohenin "Hallelujah" on parempi monien muiden esittämänä. Ja Antony & the Johnsonsin versio Beyoncéen "Crazy in Lovesta" oli vertaansa vailla! Sovituksella ON iso merkitys.

Sushi kirjoitti...

Mä jopa aika ajoin tykkään enemmän Madonnan American Piesta kun siitä alkuperäsestä. TÄÄ on jo noloo! XD

Mihkäs hitsiin toi mun kuva on häipänny, vähän oon appari kun en saa sitä näkyviin. Muilla näyttää näkyvän.

Sushi kirjoitti...

Tulihan se sieltä kun vähän potkii. Tosin aika pieni toi on, ei saa selvää.